Hogyan gyógyít a növényi alapú étrend?

greensmoothie.jpg

Összehangzó kutatási eredmények azt sugallják, hogy a növényi alapú étrendek segíthetnek megelőzni, vagy akár visszafordítani a nyugati világ leggyilkosabb betegségeit, és hatásosabbak lehetnek, mint a gyógyszerek és műtétek.
—————————————————————————————————————

A modern élettel járó csapások megelőzhetőek lennének, beleértve az Alzheimer kórt, a rákot, a cukorbetegséget, a szívbetegséget, a magas koleszterin szintet, a magas vérnyomást, a Parkinson kórt, az időskori makula degenerációt, a szürke hályogot, a Crohn betegséget, az epekövet, a vesekövet, a diverticulosis-t, a reumás ízületi gyulladást, a fekélyes vastagbélgyulladást és a hüvelyi fertőzéseket.

Ezen kívül a növényi alapú étkezés pozitív hatással lehet a hasi zsírra, a pattanásokra, az öregedésre, az allergiákra, az asztmára, a testszagra, a narancsbőrre, a gyerekkori IQ-ra, az agyműködésre, a menstruációs görcsökre, az ekcémára, a bél flórára, a fibromyalgiára (izomrost fájdalom), a vesekőre, a metabolikus szindrómára, a menstruációs mellfájásra, szklerózis multiplexre, a szájhigiéniára, a reumás ízületi gyulladásra, a derék bőségre és a testsúly szabályozására.

Szennyezőanyagok a húsban


A hús és más állati eredetű termékek fogyasztása összefüggésbe hozhatóak a megrövidült élettartammal. A hús nagy mennyiségben tartalmaz telített zsírokat, transz zsírokat, kén-dioxidot, arachidonsavat és heme-vasat. A hús-, hal-, tejtermék- és tojásfogyasztás által szintén jobban ki vagyunk téve az antibiotikumok, az ipari méreganyagok, a higany és más nehéz fémek, az előrehaladott glikációs végtermékek (AGE-ek), a kadmium, a xenoösztrogének (mesterséges hormonok), és a húsban található rákkeltő anyagok káros hatásainak is.

A növényi alapú étrend megtisztíthatja a szervezetet ezektől a szennyezőanyagoktól. Ha csak egy kicsivel több zöldséget és gyümölcsöt eszünk, már az is meghosszabbíthatja az élettartamunkat. 

A vegánok táplálkozási szükségletei

Ellentétben a népszerű mítoszokkal, a vegánoknak egészségesek a csontjaik, és magasabb a vérfehérje szintjük, mint a mindenevőknek. A legtöbb vegán több mint elegendő fehérjéhez jut. Egy tanulmányban a résztvevőket növényi alapú étrendre fogták, és néhány héttel később javult a vérnyomásuk, a koleszterin és inzulin szintjük, az inzulinrezisztenciájuk és a C-reaktív fehérje szintjük.

A vegánok kevesebb tápanyagban szenvednek hiányt, mint az átlagos mindenevők, és kisebb testsúllyal rendelkeznek, miközben az izomtömegükből nem veszítenek. Azok, akik növényi étrendet követnek hamarabb felépülnek sportolás után, anélkül hogy ez befolyásolná a testmozgás jótékony hatásait. A vegánok artériái, úgy tűnik, egészségesebbek még a hosszútávfutókénál és az alacsony szénhidráttartalmú diétát folytatókénál is. Igazából a Paleo étrend növelheti a toxinszennyeződés, a DNS károsodás és a rák kockázatát.

Két olyan vitamin van, ami szükséges az ember számára, és nem található meg a növényekben: a D és a B12. Komoly veszélye van a B12 hiánynak, ha nem fogyasztunk étrendkiegészítőket, vagy B12-vel dúsított ételeket. A másik kettő tápanyag, amire figyelni kell, az a jód és a cink. Az élesztő-, vagy alga-alapú hosszú láncú omega-3 zsírsavak is hasznosak lehetnek.

Jobb táplálkozástani oktatásra van szükség

Az orvosi képzés továbbra is alábecsüli a táplálkozástani oktatás jelentőségét, és a betegek gyakran nem kapnak tájékoztatást a kezelési lehetőségeikről. Az orvosok azt mondják, azért nem használnak megelőző módszereket a kardiológiában, mert nem hiszik, hogy betegeik képesek lennének változtatni az étrendjükön. A Kaiser Permanente komoly erőfeszítéseket tesz, hogy tájékoztassa a betegeket a növényi alapú étrendek előnyeiről

A növényi alapú étrendek egyéb előnyei


Ha jelentősen több ember állna át növényi alapú étrendre, akkor az orvosi ellátásra fordított kiadások több milliárd dollárral csökkenhetnének. A növényi étrendek szintén segíthetnek csökkenteni az üvegházhatású gázok kibocsátását, és mérsékelni a környezetkárosító hatásokat.

———————————————

Ha tetszett a cikk, kérlek, hogy mutasd meg ismerőseidnek is!

A cikket fordította:

Moór Anna

A cikk, és a benne található linkek folyamatosan frissülnek/lefordításra kerülnek.
Érdemes időnként újra elolvasni és szabadon terjeszteni.

Link az eredeti cikkhez: Plant Based Diets
További információ a NutritionFacts.org oldalon